وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

ثبت وبلاگ در موتور جستجوی گوگل

برای اینکه وبلاگ و یا سایت خودتون رو توی گوگل ثبت کنید به لینک زیر از سایت گوگل برید و آدرس وبلاگ و یا سایت خودتون را توی کادر URL و یه توضیح مختصر هم تو کادر Comments و حروفی که توی عکس نوشته رو توی کادر پایین بنویسید و دکمه Add URL را کلیک کنید تا وبلاگتون توی گوگل ثبت بشه . البته لازم به ذکره که نرم افزار ها و روبوتهای مختلف گوگل برای پیمایش صفحات وب احتمالا تا حالا وبلاگ و یا سایت شما رو به لیست گوگل اضافه کردند.

برای اینکه مطمئن بشید وبلاگتون توی گوگل ثبت شده یا نه آدرس وبلاگتون رو توی گوگل جستجو کنید اگه نتیجه داد که آدرس شما ثبت شده اگه نه که برید ثبتش کنید.

ثبت آدرس وبلاگ در گوگل

به مایکروسافت گزارش ندهید!

 

همه‌ شما با پیغام در ویندوز اکس‌پی آشنا هستید. این پیغام هنگامی که ویندوز با مشکل برخورد کرده باشد(در غالب اوقات هنگ کرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشکل را کشف کند، ظاهر می‌شود و از کاربر تقاضا می‌کند این موضوع را به مایکروسافت گزارش کند. وقتی شما کلید را کلیک می‌کنید، ویندوز اکس‌پی از حافظه سیستم، پروسه‌های فعال سیستم و در مجموع از وضعیت سیستم یک گزارش تهیه می‌نماید و برای شرکت مایکروسافت ارسال می‌کند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، شرکت مایکروسافت با استفاده از اطلاعاتی که از این گزارش‌ها به‌دست می‌آورد، به مشکلات ویندوز پی ‌می‌برد و در نسخه‌های بروزرسان یا نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود این مشکلات را برطرف می‌نماید، اما ممکن است این رفتار ویندوز اکس‌پی، امنیت سیستم را به خطر بیاندازد.
 

چون با این گزارش، نام کامپیوتر، وضعیت برنامه‌ها و سخت‌افزار کامپیوتر و هر اطلاعات دیگری که شرکت مایکروسافت بخواهد، ارسال خواهد شد.


مرکز Department of Energy Computer Incident Advisory Capability در پی تحقیقاتی که دربارهِ موضوع گزارش‌های کاربران به مایکروسافت انجام داده، به این نکته رسیده است که گزارش‌هایی که در پی مشکلات  برای مایکروسافت ارسال می‌شود، شامل اطلاعاتی از اسناد کاربران است.

خطر دیگری که این موضوع می‌تواند برای کاربران داشته باشد، نرم‌افزارهای تروجان و بدافزارهایی هستند که می‌توانند از این رخنه سیستم استفاده نمایند. هکرها برنامه‌های مورد‌نظرشان را طوری برنامه‌نویسی می‌کنند که با فعال شدن پروسه گزارش‌گیری مایکروسافت از سیستم، برنامه خود را که روی کامپیوتر نصب کرده‌اند اصطلاحاً بیدار می‌سازند و از اتصال کامپیوتر به اینترنت نهایت استفاده را می‌کنند.

کارشناسان اکیداً توصیه می‌کنند که با مشاهده پیغام ارسال گزارش به مایکروسافت روی کلیک Don't Send کلیک کنید. در این حالت هیچ‌ اتفاقی برای سیستم روی نمی‌دهد و پس از چند ثانیه‌ای به حالت اولیه برمی‌گردد، اما اگر بخواهیم برای همیشه این پیغام را مشاهده نکنیم، چه‌کار باید انجام داد؟ این امکان در ویندوز اکس‌پی فراهم شده است که این پروسه غیرفعال شود. روش کار بدین صورت است:


>  از منوی Start ابزار RUN را اجرا کنید.

>  عبارت sysdm.cpl را تایپ نمایید و کلید Enter را فشار دهید.

>  از پنجره System Properties برگه Advenced را انتخاب کنید.

>  در پایین پنجره روی کلید Error Reporting کلیک کنید.

>  اکنون از پنجره Error Reporting می‌توانید تمام Errorها را غیرفعال یا آن‌ها را تنها برای یک برنامه خاص فعال نمایید. از بخش Choose Programs می‌توانید به ویندوز بگویید برای کدام نوع برنامه‌هایی پیغام ارسال گزارش را نمایش دهد.

> با زدن کلیک OK این تنظیم را به ویندوز اعمال نمایید. 

تنظیم نرم افزار MS Outlook Express برای استفاده از Gmail


سلام
در این مقاله قصد دارم نحوه تنظیم برنامه MS Outlook Express برای استفاده از سرویس ایمیل گوگل (Gmail) رو براتون توضیح بدم. برنامه Outlook Express بصورت پیش فرض در ویندوز وجود داره ولی برای دسترسی به امکانات حرفه ای تر میتونید از MS Office Outlook استفاده کنید.

مهمترین مزیت استفاده از این برنامه این است که شما بصور یکجا کلیه نامه های رسیده را در این برنامه دانلود میکنید و سپس از اینترنت قطع میشوید. نامه ها را با حوصله و بدون عجله کنترل میکنید. همچنین کلیه نامه هایی که میخواهید بفرستید را آماده میکنید و مجددا به اینترنت وصل میشوید، کلیه نامه های جدیدی که رسیده را دریافت میکنید و نامه های ارسالی را میفرستید و مجدد از اینترنت قطع میشوید. با اینکار مدت زمانی که در اینترنت صرف خواندن و نوشتن نامه ها میکنید به صفر میرسد و مصرف اینترنت شما فقط در حد ارسال و دریافت میشود. این روش برای همه مناسب است مخصوصا کسانی است که از اینترنت های کم سرعت و یا اینترنت با محدودیت زمانی استفاده میکنند و یا افرادی که مدام در حال جابجایی و حرکت و یا مسافرت هستند و از لپ تاپ استفاده میکنند و نمی توانند در یک محل بیش از چند دقیقه به اینترنت وصل باشند.

برای برقراری ارتباط بین ایمیل و نرم افزار Outlook ، شرکت سرویس دهنده ایمیل (Mail Service Provider) باید به شما اجازه استفاده از POP3 و SMTP رو بده که متاسفانه Hotmail و Yahoo این امکانات رو بصورت مجانی در اختیار کاربر قرار نمیدن اما شرکت گوگل این سرویس رو بصورت کاملا رایگان ارائه میده. (انشاالله بعدا قطعش نکنه )

اول در حساب ایمیل خود، امکان POP رو باید فعال کنید. برای اینکار:

1-وارد ایمیل خود بشید

2-به قسمت Settings برید

3-به قسمت Forwarding and POP برید.

گزینه Enable POP for all mail رو بزنید.

حالا از منوی پایین، نوع نگهداری نامه هاتون در صندوق ایمیل رو مشخص کنید. یعنی مشخص کنید بعد از اینکه نامه هاتون توسط برنامه Outlook گرفته شد، نامه ها در صندوق ایمیل چه وضعیتی داشته باشند.

Keep Gmail's copy in the Inbox : یک نسخه از نامه ها را بعد از فرستادن به برنامه Outlook، در قسمت Inbox نگهداری کن.

archive Gmail's copy : یک نسخه از نامه ها را بعد از فرستادن به برنامه Outlook، در قسمت آرشیو نگهداری کن.

delete Gmail's copy : هیچ نسخه ای را نگهداری نکن و بعد از فرستادن به برنامه Outlook، همه را پاک کن.

سپس دکمه Save changes را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

حالا از ایمیل خود خارج شوید و برنامه Outlook Express را باز کنید.

4-برید به Tools-->Accounts
5-برید به صفحه Mail و دکمه Add را بزنید و سپس Mail رو انتخاب کنید.

6-اسمی که میخواهید نمایش داده شود را وارد کنید. هنگامیکه نامه ای میفرستید، این اسم در قسمت فرستنده نامه نمایش داده میشود. کلید Next را بزنید.

7-آدرس ایمیل خود را بطور کامل وارد کنید.

8-سرورهای فرستنده و گیرنده را مشخص کنید. در قسمت اول (Incoming mail) بنویسید pop.gamil.com و در قسمت دوم (Outgoing mail) بنویسید smtp.gmail.com

9-آدرس ایمیل و رمز عبور خود را بطور کامل وارد کنید. اگر گزینه Remember pasword فعال باشد، رمز عبور شما ذخیره میشود و نیازی نیست که آن را هربار وارد کنید اما اگر این گزینه غیر فعال باشد، هربار که میخواهید نامه ها را از سرور گوگل دریافت کنید، باید رمز عبور خود را وارد کنید.

10-کلید Next را بزنید و در صفحه بعد کلید Finish را بزنید.

11-حال یک اکانت اضافه میشود. آن را انتخاب (Select) کنید و کلید Properties را بزنید.

12-به صفحه Advanced برید و هر دو گزینه This server requires a secure connection را تیک بزنید و سپس در مربع مقابل Outgoing mail ، عدد 465 را وارد کنید. کنترل کنید که در مربع مقابل Incoming mail عدد 995 نوشته شده باشد.

13-حال به صفحه Servers بروید و گزینه My server requires authentication رو تیک بزنید و سپس کلید OK را بزنید.

خب، تمام شد! حالا با زدن کلید Send/Receive تمام نامه های شما از اکانت شما در گوگل به داخل Outlook انتقال پیدا میکند.

نکته مهم: در صورت استفاده از برنامه Outlook حتما از نظر امنیتی سیستم خود را در سطح بالایی نگهدارید. Anti-Virus + Anti-Spyware + Anti-Spam حتما داشته باشید و آنها را حتما به روز نگهدارید.

چنانچه از فایروال (Firewall) استفاده میکنید، ممکن است بعد از این تنظیمات، هنوز قادر به دریافت و یا ارسال نامه نباشید.
شما باید فایروال خود را تنظیم کنید تا نرم افزار Outlook بتوانید از طریق پورتهای مشخص شده به اینترنت وصل شود.

:: تست سخت افزاری صفحه نمایش توسط MonitorTest 3.0.1000 ::

صفحه نمایش یکی از مهمترین خروجی های سیستم های کامپیوتری می باشد. کاربران به کمک صفحه نمایش تمامی کارهای انجام شده و دستورات در حال اجرای خود در سیستم ها را مشاهده می کنند و در واقع صفحه نمایش بخش جداناپذیر کامپیوترها می باشد. امروزه صفحه نمایش های مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر کدام دارای شکل و شمایل خاصی می باشند. صفحه نمایش های تخت و مسطح و یا نیمه مسطح ، صفحه نمایش های باریک که به LCD مشهورند و مدل های مختلف دیگری که در بازار وجود دارد. صفحه نمایش ها همانند دیگر سخت افزارهای کامپیوتر نمی باشند که پس از گذشت مدت زمان کوتاه اقدام به تعویض آن ها نماییم و معمولا نیز کمتر افرادی به فکر تغییر صفحه نمایش خود هستند. به خصوص در کشور ما پس خرید یک سیستم کامپیوتری معمولا افراد به فکر ارتقاء دیگر قطعات سخت افزاری همانند RAM و یا کارت های گرافیکی و دیگر قطعات می باشند تا این که بخواهند صفحه نمایش خود را تغییر دهند. این استفاده مداوم از صفحه نمایش ها معمولا از کارایی و کیفیت آن ها می کاهد و صفحه نمایشی که به مدت چندین سال و به صورت مداوم در حال کارکرد باشد از جهات مختلف دچار افت کیفیتی خواهد شد و برای رفع این مشکلات نیاز به تنظیمات مجدد صفحه نمایش می باشد تا مجددا کیفیت آن ها به شرایط مطلوب باز گردد.

در این مطلب با نرم افزاری آشنا می شوید که به شما در این زمینه کمک می کند.

 

MonitorTest نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن می توانید اقدام به تست قسمت های مختلف صفحه نمایش خود نمایید. قسمت هایی همچون رنگ بندی ، اشعه خروجی ، Convergence ، مقاومت ها و دیگر قسمت های سخت افزاری را مورد بررسی قرار داد. این نرم افزار برای تمامی مدل های مختلف صفحه نمایش و LCD ها قابل استفاده می باشد و می توان آن ها رامورد بررسی و تست قرار داد.

همچنین می توان به کمک این نرم افزار میزان تنظیمات رنگ چاپگر هم مورد تست و آزمایش قرار داد.

 

  دانلود کنید نسخه  3.0.1000 را با حجم 1.28 مگابایت ( لینک غیر مستقیم )
 
تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

مدیریت و نظارت حرفه ای بر شبکه های کامپیوتری

مدیریت شبکه ( network administration ) کاریست کاملا حرفه ای که برای یادگیری آن نیاز به گذراندن دوره های تخصصی می باشد تا با تمامی اصول ، تکنیک ها ، عیب یابی شبکه ای و رفع مشکلات ناشی از آن و ... می باشد. امروزه بسیاری از کاربران علاقه خود را به این کار نشان می دهند زیرا در این کار علاوه بر یادگیری مهارت های حرفه ای وکسب تجربه ، تنوع کاری بسیار زیادی موجود می باشد و بسیاری از شرکت ها و کارخانجات بزرگ امروزه با مشاهد افرادی که در این زمینه تبحر خاصی دارند ، اقدام به جذب آنها می کنند. بسیاری از کاربران نیز در محل کار شخصی خود دارای شبکه های کامپیوتری می باشند. در این مکان ها معمولا هزینه ای برای صرف یک مدیر سیستم حرفه ای در نظر گرفته نمی شود و به همین علت یکی از کارکنان و آن محل که آشنایی کمی با شبکه داشته باشد به عنوان مسئول شبکه نیز انتخاب می شود که معمولا این افراد نیز در بسیاری از اوقات دچار مشکلات می شوند و برای رفع آن درمانده اند. امروزه نرم افزارهای متعدد زیادی برای کمک به مدیران شبکه طراحی شده است که با توجه به امکانات و ویژگی های زیادی که در اختیار کاربران قرار می دهند به آنان کمک می کنند تا به راحتی بر یک شبکه مدیریت کرده بدون آنکه از دانش زیادی در این زمینه برخوردار باشند.

اگر شما نیز در دسته کاربرانی می باشید که قصد مدیریت و کنترل یک شبکه را دارید و یا از انجام تمامی امور شبکه به صورت دستی خسته شده اید ، این مطلب را تا آخر بخوانید.

 

Network Management Suite نرم افزاری قدرتمند با امکانات و ابزار متعدد مدیریتی برای کنترل و نظارت کامل بر یک شبکه می باشد. این نرم افزار مدیریتی که برای شبکه های کامپیوتری ویندوزی پایه ریزی و نوشته شده است به کاربران نیمه حرفه ای نیز این امتیاز را می دهد تا به صورت حرفه ای و کامل اقدام به مدیریت شبکه نموده و نظارت کاملی را بر تمامی سیستم ها داشته باشند و بدین شکل می توانند به راحتی مدیریت خود را بر شبکه اعمال نمایند.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- نمایش فهرست کاملی از تمامی سیستم ها و دستگاه های جانبی موجود در یک شبکه

- نمایش جزئیات مربوط به هر یک از سیستم ها ( نوع سیستم عامل ، اطالعات سخت افزاری و نرم افزاری ، لیست درایوها و ... )

- نمایش توپولوژی شبکه به صورت مجازی با ویژگی Network Map

- اعمال دستورات مورد نیاز بر روی سیستم های شبکه ، از راه دور

- قابلیت ارسال پیغام به دیگر سیستم ها و مشاهده پیغام توسط کاربران شبکه

- توانایی restart نمودن کامپیوترهای موجود در شبکه

- قابلیت اجرای دستورات SQL بر دیگر سیستم ها در صورت وجود DataBase بر روی آن ها

- دارای Scanner شبکه بر اساس رنج IP های مشخص

 و ... .

 دانلود کنید نسخه 6.6.11 را با حجم 5.60 مگابایت

   کرک

 

 نسخه کامل همراه با کرک معتبر با حجم 6.8مگابایت

password: www.p30world.com

منبع پی سی ورد دات کام

وبگردی با امواج مغزی- ‌امواج مغزی، ابزاری نوین برای کنترل رایانه

 


اشاره :

با‌ ‌صفحه کلید خود وداع کنید: زیرا به زودی قادر خواهید بود مغز خود را مستقیماً به شبکه جهانی پیوند دهید و این تنها شروع ماجرا است!


منبع: بیزنس‌تو

دوسال پیش، فردی که  قادر به حرکت دادن دست و پاهایش نبود، توانست از مغز خود به عنوان هدایت کننده بازی ویدیویی استفاده کند. این اتفاق ممکن است در نگاه اول تنها به عنوان بازی و سرگرمی برای افرادی که از ناتوانی حرکتی رنج می‌کشند به نظر آید، ولی در حقیقت می‌توان گفت  یک تحول اساسی در نحوه تعامل ما با رایانه آغاز شده است.

روزی  فرا خواهد رسید  که صفحه‌کلید و ماوس رایانه را باید همانند ابزار شکنجه قرون وسطی در موزه‌ها تماشا کنیم و تمامی کارها مثل ارسال ایمیل، نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده، و حتی جست‌وجو در گوگل را می‌توانیم از طریق کنترل ذهنی انجام دهیم.

اگر تصور می‌کنید که مطالب فوق چیزی جز تراوش‌های ذهن نیست، بهتر است به تحقیقات پژوهشگران که روی فردی به نام Matthew Nagle در دانشگاه Brown صورت گرفته است، نگاهی بیندازید که با همکاری سه مؤسسه دیگر، یعنی Cyberkinetics Neurotechnology ،Mass-based company و Foxborough صورت گرفته است و برای نخستین‌بار در اواسط جولای سال 2006 میلادی در مجله علمی Nature چاپ شد.

رمزگشایی مغز
Nagle معلول 26 ساله‌ای است که توانست به وسیله تراشه‌ای به اندازه‌ تقریبی یک قرص آسپرین که روی مغزش قرار گرفته و امواج مغزی او را دریافت می‌کرد، با رایانه ارتباط ایجاد کند. او به کمک این فناوری آموخت که چگونه در حالی که با محققان مشغول گفت‌وگویی دوستانه است، نشانگر ماوس را روی صفحه‌نمایش به حرکت در بیاورد، بازی‌های ساده را اجرا کند، یک بازوی روبات را کنترل کند، و حتی به وسیله ذهن خود از یک کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کند. جالب‌تر این‌که، ‌Nagle روش انجام‌‌دادن تمام این کارها را در زمانی کمتر از زمان مورد نیاز برای نصب ویندوز روی یک رایانه شخصی آموخت.

توانایی Nagle بر انجام این کارها، مرهون تحقیقات گسترده‌ای است که در سال‌های پیش و مخصوصاً در دهه پیش توسط محققان برای رمزگشایی مغز انسان صورت گرفته است. در اوایل سال 1999 محققان موفق به رمزگشایی آن دسته از الگوهای مغزی شدند که نمایانگر حروف الفباست.

اکنون شرکت Cyberkinetics و شرکت‌های متعدد دیگری در تلاشند از نتایج این تحقیقات برای تولید محصولات تجاری استفاده کنند. با توجه به آماری که شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای NeuroInsight منتشر کرد، تجارت تجهیزات توانبخشی ضایعات عصبی و نخاعی تقریباً 4/3 میلیارد بوده که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد داشته است و تقریباً سیصد شرکت در زمینه تجارت تجهیزات توانبخشی عصبی فعالیت می‌کنند.

ولی هدف شرکت Cyberkinetics فراتر از کمک به جبران ضایعات عصبی است. این شرکت در حال فعالیت در زمینه ساخت تراشه‌ای است که Nagle و چند بیمار دیگر برای کنترل وسایل الکترونیکی به وسیله ذهنشان از آن استفاده می‌کنند.

چندی پیش محققان دانشگاه Brown گفته بودند که به وسیله این فناوری یک فرد معلول قادر خواهد بود پانزده کلمه را در دقیقه بنویسد (تقریباً نصف سرعت متوسط نوشتن یک فرد عادی) اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ظرفیت این فناوری هر دو سال دو برابر می‌شود. یعنی اگر از قطعات سخت‌افزاری پیشرفته جهت افزایش سرعت این وسیله استفاده شود، قطعه تولیدی شرکت Cyberkinetics قادر خواهد بود افکار فرد را با سرعتی مانند صحبت کردن پردازش کند (110 تا 170 کلمه در دقیقه). تصور این‌که در سال 2012 می‌توانید  دستورات خود را با سرعتی بیشتر از سرعت صحبت کردن وارد رایانه کنید، چندان دور از واقعیت نیست!

اما چه  کسی حاضر است از یک تراشه مغزی استفاده کند؛ در حالی که هیچ‌گونه ازکار افتادگی شدیدی در سیستم عصبی خود ندارد؟  صرف‌نظر از این حقیقت که تولید چنین وسیله‌ای برای توانبخشی به میلیون‌ها فرد ناتوانِ حرکتی، تجارت پر سودی است، ممکن است به‌زودی حتی نیازی به نصب تراشه درون جمجه سر برای استفاده از مزایای این فناوری نباشد.

تفکرات شما از چه حکایت می‌کنند؟
فناوری خواندن امواج مغزی به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. چندی پیش شرکت سونی امتیاز رسمی سیستم جدیدی از بازی‌ها را به ثبت رساند که داده‌ها را مستقیماً به مغز منعکس می‌کند. این عمل به وسیله ارسال پالس‌های مافوق صوت که حاوی تجربیات حسی مانند بوها، صداها و تصاویر است، صورت می‌گیرد.
همچنینNiels Birbaumer، از دانشگاه Tuebingen آلمان روی سیستم عصبی تحقیق می‌کند، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط با افراد معلول تهیه کرده است که امواج مغزی آن‌ها را بدون نیاز به قرار دادن تراشه در بدن فرد و فقط از روی پوست می‌خواند.

Stu Wolf، یکی از محققان برجسته این حوزه، معتقد است که در بیست سال آینده رایانه‌ها به قدری کوچک خواهند شد که  قادر خواهیم بود آن‌ها را به صورت  پیشانی‌بند به سر خود ببندیم. در آن زمان، رایانه‌هایی بسیار سریع  و بسیار کوچک خواهیم داشت که رایانه‌های امروزی در مقابل آن‌ها مثل ماشین تایپ‌های قدیمی است. رایانه‌های رومیزی منقرض خواهند شد و رایانه‌های کوچک و سریع حکمرانی خواهند کرد.

به عقیده او <ما می‌دانیم که می‌توانیم سلول‌های عصبی (نورون) را به صورت غیرطبیعی (مکانیکی) تحریک کنیم. شما می‌توانید با مغز به طور مسقیم تعامل داشته باشید؛ بدون این‌که هیچ‌گونه الکترودی روی سر نصب شود. گام بعدی این است که قادر خواهید بود فقط با کمک ذهن خود، هر کاری را انجام دهید. مثل رانندگی، خلبانی، و کار با وسایل خانگی؛ فقط  کافی است برای انجام آن کار به آن فکر کنیم!>

اگر باور  کردن این امور برایتان مشکل است، بدانید که استفاده از مغز برای کنترل وسایل، تنها آغازی برای  این تحول  است؛ زیرا آقای Wolf به چیزی می‌اندیشد که خود، آن را <تله پاتی از طریق شبکه> یا ایده انتقال افکار به دور دست نامیده است. به عبارت دیگر، تفکرات و اندیشه‌ها از طریق شبکه، از مغز شما به مغز فرد دیگری انتقال می‌یابد. اگر فکر می‌کنید استفاده از نرم‌افزارهای پیغام‌رسان فوری، اعتیادآور است، منتظر  تفکر راه دور باشید!

به قول آقای Wolf، تنها موضوع باقی‌مانده، اطمینان از رضایت طرفین در ارتباط ذهنی است، که احتمالاً مسئله‌ای خواهد بود که ذهن متخصصان امنیتی را به خود مشغول کند و اگر به مزایای این فناوری بیندیشید، می‌توانید دفتر کار و ادارات آینده را تصور کنید که  کنفرانس تلفنی نیز نوعی شکنجه قرون وسطایی به شمار می‌رود!

نوت‌بوک موبایلی سونی‌

 

 

شرکت سونی محصول جدیدی از نوت‌بوک‌های Ultramobile PC خود با نام VGN-UX390N عرضه کرد.


شرکت سونی محصول جدیدی از نوت‌بوک‌های Ultramobile PC خود با نام VGN-UX390N عرضه کرد. این کامپیوتر همراه جیبی فقط نهصد گرم وزن دارد، اندازه آن 7/3 در 9/5 اینچ است، به دو دوربین مجهز است و از قابلیتFingerprint یا اثر انگشت برای شناسایی افراد پشتیبانی می‌کند. قابلیت ویژه دیگر آن، استفاده از حافظه فلش23GB از نوع SSD به جای هارددیسک است که باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات و راحتی جابه‌جا کردن آن‌ها می‌شود. صفحه‌نمایش VGN-UX390N از نوع Xbrite و در اندازه 5/4 اینچ است که برای یک کامپیوتر جیبی بسیار مناسب است. پردازنده این محصول نیز Core Solo با فرکانس 1.33GHz است و از یک گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. سونی این محصول را با قیمت 2500 دلا‌ر می فروشد.

با وب‌کم‌ چگونه کار کنیم؟

 

 مشابه بسیاری دیگر از سخت‌افزارها، وب‌کم نیز از اجزای ساده‌ای تشکیل شده است. در ساده‌ترین صورت می‌توان گفت که یک وب‌کم از یک دوربین دیجیتال که به یک پی‌سی متصل شده  تشکیل شده است که البته در اغلب مواقع این اتصال از طریق پورت USB انجام می‌شود.

معمولاً دوربین دیجیتال شامل نرم‌افزاری است که به پی‌سی کمک می‌کند بهتر بتواند با دوربین دیجیتال ارتباط برقرار کند. در واقع، اصلی‌ترین کاری که نرم‌افزار فوق  انجام می‌دهد این‌است که در فاصله زمانی منظم از آنچه که دوربین دیجیتال در حال نمایش آن است، یک فریم تصویر می‌گیرد (به‌‌طور مثال ممکن است نرم‌افزار به گونه‌ای تنظیم شده باشد که هر سی  ثانیه یک فریم تصویر بگیرد) و آن‌را به محل دیگری برای نمایش منتقل‌کند.

اگر علاقه دارید که از وب‌کم برای تهیه فایل‌های ویدیویی استفاده کنید، باید از وب‌کمی استفاده کنید که هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری قابلیت ثبت با سرعت بالای فریم‌ها را داشته باشد. یعنی Frame Rate بالایی داشته باشد. Frame Rate در واقع تعداد تصاویری است که وب‌کم در ثانیه می‌تواند بگیرد و انتقال دهد. برای مثال، برای گرفتن یک تصویر ویدیویی قابل قبول، حداقل باید پانزده فریم در ثانیه تصویر بگیرید که البته حالت  ایدهآل  آن سی فریم در ثانیه است. همچنین برای استفاده از یک Frame  Rate مناسب و انتقال فیلم از محلی به محل دیگر، باید از اتصال اینترنتی پرسرعت استفاده کنید تا تصاویر به خوبی منتقل شوند.

روش‌های زیادی برای انتقال و انتشار تصاویر وجود دارد که رایج‌ترین و معمول‌ترین روش این ‌است که نرم‌افزار مدیریت‌کننده وب‌کم آن‌ها را به فرمت JPEG تبدیل می‌کند و آن‌ها را به سروری که توانایی پشتیبانی
File Transfer Protocol) FTP) را داشته باشد، ارسال می‌کند. البته ا‌ین امکان وجود دارد به راحتی این تصاویر را در یک وب سایت قرار دهید.

‌به چه ابزاری احتیاج خواهید داشت؟ 

برای داشتن یک وب‌کم ساده، به سه چیز احتیاج خواهید داشت:

‌‌ ‌ یک دوربین متصل شده به پی‌سی
‌‌ ‌ ‌نرم‌افزار ایجادکننده فریم که بتواند در فواصل زمانی منظم تصویر بگیرد.
‌‌ ‌ راهی برای انتشار تصاویر در وب

بعد از آن‌که یک وب سرور یا یک وب سایت برای خود دست و پا کردید، حال نوبت آن فرا می‌رسد که آن‌چه را که با وب‌کم تهیه کرده‌اید، به سایت خود منتقل کنید. در مورد وب سرور باید گفت که یک وب‌سرور خود یک قطعه سخت‌افزاری است که توانایی دریافت اطلا‌عات قابل استفاده در وب را دارد.

با این حال اگر یک سرور یا یک وب‌سایت ندارید و قصدی هم برای تهیه آن‌ها ندارید، نگران نباشید؛ زیرا راه دیگری نیز پیش رو دارید و آن، استفاده از نرم‌افزاری است که خود با یک وب‌سرور در ارتباط باشد که معمولاً این وب‌سرورها توانایی پشتیبانی از سرویس UDP Protocol را دارند تا بتوانند مستقیماً تصاویر ویدیویی را از پی‌سی شما به پی‌سی دیگری انتقال دهند. این کار با استفاده از یک مرورگر وب که با سرویس HTTP سازگار باشد،  قابل انجام است.  البته پی‌سی گیرنده نیز باید تمام این مشخصات را داشته باشد.

در واقع با استفاده از این سرویس، نیازی به خرید فضا و دامنه برای ایجاد یک وب‌سایت جهت انتشار تصاویر وب‌کم‌های خود نخواهید داشت و می‌توانید به صورت رایگان، مستقیماً تصاویر را به پی‌سی مقصد منتقل کنید. ضمناً به اتصال اینترنتی چندان پرسرعتی هم احتیاج نخواهید داشت و با همین اتصالات Dial up نیز می‌توانید به مقصود خود برسید.

ویژگی‌های پیشرفته
علاوه بر امکانات ساده‌ای که می‌توان آن‌ها را در تمام وب‌کم‌ها دید، امکانات دیگری نیز وجود دارند که به‌‌کارگیری آن‌ها می‌تواند کار را برای شما لذت‌بخش‌تر کند، ولی تمام این امکانات را نمی‌توانید در تمام وب‌کم‌ها پیدا کنید.

‌‌ ‌ حسگر حرکت: وب‌کم هنگامی تصویر می‌گیرد که حرکتی را احساس کند.

‌‌ ‌ مدیریت تصاویر:  به کاربر امکان می‌دهد بر تصاویر گرفته شده توسط وب‌کم مدیریت بیشتری داشته باشد. به طور مثال پسوند فایل‌ها یا محل ذخیره آن‌ها را تغییر دهد.

‌‌ ‌ پیام ویدیویی: برخی از برنامه‌های پیام‌رسان از ویژگی ارسال پیام ویدیویی نیز پشتیبانی می‌کنند.

‌‌ ‌ ‌اتصالات پیشرفته: به کارگیری و استفاده از اتصالات سیمی، بی‌سیم یا A/V 

‌‌ ‌ ‌حرکت خودکار: برخی از وب‌کم‌ها می‌توانند به‌گونه‌ای تنظیم شوند که به طور خودکار از یک سوژه تصویر بگیرند.

‌‌ ‌ رمزنگاری: امکان رمزنگاری تصاویر ارسالی را به کاربر می‌دهد.