وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

Intel Q6600 یک چهار‌هسته‌ای واقعی!

 

اشاره :

از هنگامی که پردازنده‌های سری Core 2 Duo موفقیت قابل‌توجهی را به دست آوردند، ‌شرکت اینتل به فکر افتاد تا با استفاده از قابلیت‌های این سری از پردازنده‌ها، اولین محصول چهار هسته‌ای خود را بسازد.


مشخصات فنی‌
> فرکانس کاری و میزان حافظه پنهان L2:  گیگاهرتز 4/2 - مگابایت 8
> فرکانس مسیر FSB و فناوری ساخت: 266 مگاهرتز (QDR) - نانومتر 65
> نوع هسته و حداکثر درجه حرارت کاری: Kentsfield - درجه 2/62
> ولتاژ کاری و حداکثر توان مصرفی: 37/1 ولت - 105 وات
> فناوری پردازنده: NX-Bit - EMT46T - SSE3-SSE - VT

از هنگامی که پردازنده‌های سری Core 2 Duo موفقیت قابل‌توجهی را به دست آوردند، ‌شرکت اینتل به فکر افتاد تا با استفاده از قابلیت‌های این سری از پردازنده‌ها، اولین محصول چهار هسته‌ای خود را بسازد.

چند مدت پیش بود که این شرکت اولین سری از پردازنده چهار هسته‌ای خود را با تعبیه دو واحد پردازش Core 2 Duo به بازار عرضه کرد. البته با آن که این پردازنده‌ها مجهز به چهار واحد پردازش بودند، اما بسیاری از کارشناسان این نوع پردازنده‌ها را به‌عنوان یک محصول چهار هسته‌ای واقعی قبول نداشتند.

چون اینتل به علت محدودیت فناوری ساخت مجبور شده بود که هر کدام از دو واحد پردازش را روی یک سطح مجزای سیلیکون کار کند و به وسیله مسیر FSB با فرکانس 1333 مگاهرتز این دو واحد پردازش را با یکدیگر ارتباط دهد که این موضوع باعث کاهش کارایی این نوع پردازنده نسبت به رقبای دوهسته‌ای خود در مقایسه‌های مختلف می‌شود.

از طرفی تفاوت قیمت زیاد این پردازنده‌ها با سری دوهسته‌ای خود باعث شد که کاربران تمایل چندانی به خرید این پردازنده نشان ندهند. اما خوشبختانه چند مدتی است که اینتل دلش به حال دوستداران پردازنده‌های چهار هسته‌ای سوخته (البته بیشتر به حال خودش) و این محصولات را ارزان کرده است تا افراد بیشتر به سمت این سری از محصولات روی آورند. یکی از محصولات خانواده چهار هسته‌ای‌ها که کاهش قیمت بیش از دیگران در فروش آن تاثیر داشت، پردازنده چهار هسته‌ای Q6600 است.

Q6600 مجهز به چهار واحد پردازش 4/2 گیگاهرتزی و  هشت مگابایت حافظه L2 است. (هر دو واحد پردازش مجهز به چهار مگابایت است) مسیر FSB در این پردازنده در فرکانس کاری 1066 مگاهرتز و فرکانس مرجع 266 مگاهرتز فعالیت می‌کند (این مقدار در پردازنده‌های جدید اینتل 1333 و 333 مگاهرتز است) که این ویژگی کمک به‌سزایی به پردازنده در پردازش‌های پیچیده می‌کند.
 
Q6600 بر اساس فناوری 65‌نانومتر ساخته می‌شود و توانایی تحمل 2/62 درجه سانتیگراد را دارد. در این پردازنده ولتاژ هسته پردازنده، 2/0 ولت نسبت به سری Core 2 Duo افزایش یافته است. اما با این وجود حداکثر توان مصرفی آن از 105 وات در حداکثر فشار کاری تجاوز نمی‌کند.

محصول چهار هسته‌ای شرکت اینتل از تمام فناوری‌های جدید این شرکت مانند SSE3 ،VT ، EM64T و‌... پشتیبانی می‌کند که این ویژگی‌ها باعث افزایش کارایی آن در کاربردهای مختلف می‌شود. در مجموع اگر به دنبال یک پردازنده مناسب برای پردازش تصویر ویدیویی و گرافیکی می‌گردید و پول کافی هم برای خرید یک پردازنده 275 ‌هزار‌تومانی دارید Q6600 یک انتخاب مناسب برای شما است.

مزایا

کارایی مناسب در کاربردهای چند‌رسانه‌ای، قیمت قابل قبول در مقایسه با امکانات پردازنده، توان مصرفی مناسب در مقایسه با پردازنده‌های دو‌هسته‌ای

معایب‌
تفاوت اندک کارایی در بعضی از نرم‌افزارها و تست‌ها با رقبای دو‌‌هسته‌ای خود.

ESET Smart Security

 

اشاره :
شرکت ESET سازنده آنتی‌ویروس معروف Nod32 یک مجموعه نرم‌افزاری با نام ESET Smart Security روانه بازار کرده است که شامل چهار نرم‌افزار آنتی‌ویروس، آنتی‌اسپم، آنتی‌اسپایور و دیواره آتش شخصی (Personal Firewall) ‌است.


شرکت ESET سازنده آنتی‌ویروس معروف Nod32 است. این شرکت علاوه بر عرضه نسخه جدیدی از آنتی‌ویروس خود با نام ESET NOD32 AntiVirus 3، یک مجموعه نرم‌افزاری با نام ESET Smart Security نیز روانه بازار کرده است که شامل چهار نرم‌افزار آنتی‌ویروس، آنتی‌اسپم، آنتی‌اسپایور و دیواره آتش شخصی (Personal Firewall) ‌است.

هدف شرکت ESET از عرضه این محصول راحت کردن کار کاربران و سپردن محافظت کل سیستم به یک برنامه در عوض چندین نرم‌افزار مجزا است. یکی از قبلیت‌های ویژه این نرم‌افزار مقابله با نرم‌افزارهای مخرب یا Malware  است.

این حرف به این معنی است که ESET Smart Secuirty با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با برنامه‌های مخرب روت‌کیت، بوت، ادوار، اسپاور، تروجان و کرم مقابله نماید. ESET ادعا کرده است که می‌تواند بیش از هفتاد درصد برنامه‌های مخرب را با این نرم‌افزار بلوکه نماید.

ادعای دیگر ESET، استفاده از کمترین منابع و حافظه سیستم در این نرم‌افزار است که باید منتظر باشیم و ببینیم این ادعا در واقعیت و در تست‌هایی که از این نرم‌افزار به عمل می‌آید، اثبات می‌شود یا خیر. با سابقه‌ای که این شرکت در ارایه آنتی‌ویروس دارد، استفاده از ESET Smart Security امنیت مطمئن و قابل قبولی را روی سیستم فراهم می‌کند. قیمت این نرم‌افزار 99/59 دلا‌ر است.

 

کاربران ایرانی مراقب ویروس باج گیر باشند.

هشدار کارشناسان ضدویروس ایمن در مورد تروجان آی آر 

تروجان دات آی آر (W32/Trojan.ir) که با نام باج گیر نیز شناخته می شود، یک بدافزار مخرب ایرانی است. این کرم به محض اجرا برای اینکه با هر بار بالا آمدن سیستم اجرا گردد، خود را به شکل زیر در رجیستری ثبت می‌کند: HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run سپس برای اینکه بتواند کار تخریبی خود را انجام دهد، سیستم را reset می‌کند. با بالا آمدن سیستم کرم اجرا شده و عملیات خود را شروع می‌کند؛ به این ترتیب که ابتدا جلوی اجرا شدن Explorer را می‌گیرد، سپس با نمایش صفحه‌ای به کاربر هشدار می‌دهد اطلاعاتش در حال از بین رفتن است و در صورتی که می‌خواهد از این کار جلوگیری کند بایستی با شماره تلفنی که توسط کرم نمایش می‌دهد تماس گرفته و با دریافت رمز عبور از این اتفاق جلوگیری کند، در غیر اینصورت اطلاعات کاربر را از بین می‌برد. از دیگر عملیات این کرم این است که گزینه‌های Lock Computer ، Change Password و Task Mnanager را درون صفحه‌ای که با زدن دکمه‌های Alt + Ctrl + Del نمایش داده می‌شود، غیرفعال می‌کند. همچنین در صفحة تنظیمات صفحه نمایش، گزینه‌های Desktop ، Screen Saver ، Appearance و Settings را غیرفعال کرده و نیز گزینة Display را از درون کنترل پنل حذف می‌کند.

منبع : http://www.imenantivirus.com

گفتنی است آخرین نگارش ضدویروس ایمن، این کرم اینترنتی را شناخته و به صورت کامل پاکسازی می‌نماید.

سرویس‌‌پک سه اکس پی

 

 


 

اگر از دانلود روزانه بسته‌های بروزرسانی ویندوز اکس‌پی خسته شده‌اید، به سایت مایکروسافت سری بزنید و بسته 1/336 مگابایتی سرویس پک سه (البته نسخه RC یا آزمایشی) ویندوز اکس‌پی را دانلود کنید و نصب نمایید.

این بسته شامل آخرین به‌روزرسانی‌ها و اصلاحاتی است که این شرکت روی محبوب‌ترین ویندوز خود اعمال کرده است. از جمله اصلاحاتی که در SP3 ویندوز اکس‌پی صورت گرفته است، توابع دسترسی به تجهیزات بی‌سیم شبکه‌ها است.

همچنین این شرکت مشکلاتی که Windows Genuine Advantage برای کاربران فراهم می‌کرد را در این سرویس پک حذف نموده است و شما برای نصب آن نیازی به وارد کردن شماره کلید ندارید.