وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

شعله آبی‌

 

 

اشاره :

حالا که جنگ میان فرمت‌ها به پایان رسیده، خریداران می‌توانند با اطمینان بیشتری به سراغ درایو‌های Blu-rayبروند و از ظرفیت‌های بالای آن لذت ببرند. یکی از این درایو‌ها که در ایران هم وجود دارد، مدل DH-4B1S است که به‌وسیله دو شرکت Lite-On و Philips ِ Lite-On Digital Solutions) Philips) تولید شده است.



Lite-On DH-4B1S

حالا که جنگ میان فرمت‌ها به پایان رسیده، خریداران می‌توانند با اطمینان بیشتری به سراغ درایو‌های Blu-rayبروند و از ظرفیت‌های بالای آن لذت ببرند. یکی از این درایو‌ها که در ایران هم وجود دارد، مدل DH-4B1S است که به‌وسیله دو شرکت Lite-On و Philips ِ Lite-On Digital Solutions) Philips) تولید شده است.

این درایو‌نوری که اندازه آن درست مانند دیگر درایو‌ها است، کاملاً با انواع دیسک‌های نوری قبلی سازگار بوده و قابلیت نوشتن روی دیسک‌های CD ،DVD (به جز DVD-RAM که چندان هم عمومیت ندارد) و Blu-ray (به جز دیسک‌های دو لایه پنجاه گیگابایتی) را دارد.

سرعت نوشتن روی دیسک‌های Blu ray در این دستگاه 4X است و زمان دسترسی آن برای هر سه نوع دیسک CD ،DVD و Blu-ray حدود 160 میلی‌ثانیه است. LH-2B1S از طریق پورت SATA به مادربورد متصل می‌شود و مجهز به هشت مگابایت حافظه برای ذخیره اطلاعات مورد نیاز برای ضبط دیسک‌های Blu-ray است. در جلوی درایو‌نوری سه چراغ قرار داده شده که نشان‌دهنده نوع دیسک قرار داده شده درون درایو است (مثلاً با قرار دادن دیسک Blu-ray، دیود نوری آبی رنگ مربوط به آن روشن می‌شود).

درایور‌نوری LH-2B1S از فناوری Constant Linear Velocity) CLV) بهره می‌برد که این فناوری باعث می‌شود اطلاعات به صورت یکنواخت در هنگام ضبط اطلاعات روی دیسک ذخیره شوند و خطای ضبط اطلاعات تا حد چشمگیری کاهش یابد.

برای استفاده از این درایو حداقل به windows 2000 SP4 و کامپیوتری با 512 مگابایت حافظه و پردازنده 2 گیگاهرتزی Pentium4 و یا معادل آن نیاز دارید. البته اگر بخواهید فیلم‌هایی را با کیفیت Full HD با استفاده از این درایو‌نوری ببینید نیاز به سیستمی با یک پردازنده قدرتمند، یک گیگابایت حافظه، کارت‌گرافیکی با توانایی نمایش دقت 1200×1920پیکسل و یک مانیتور یا تلویزیون با قابلیت پخش کیفیت HD خواهید یافت.

با در نظر گرفتن تمام موارد، Blu-ray هنوز یک فناوری گران‌قیمت است و به نظر من تنها دلیل خرید درایوی با این قیمت، وجود یک تلویزیون HD و فیلم‌های آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد