وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستا

همان طور که احتمالاً می‏دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‏ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‏کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‏ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‏های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‏آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‏زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‏گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‏کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‏کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‏ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‏توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‏تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.

ادامه مطلب ...

100 نکته برای مدیریت مؤثرتر شبکه‌ها

اشاره : مدیر سیستم یا System Administrator امروزه نقش پررنگی را در سازمان‌ها و مراکز مجهز به سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌های کامپیوتر ایفا می‌کند.

ادامه مطلب ...

افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA در ویندوز ویستا

هارددیسک های دارای تکنولوژی SATA به دلیل سرعت بالا و ظرافت خود، روز‏به‏روز در حال گسترش هستند. ویندوز ویستا نیز به طور پیش‏فرض از هارددیسک‏های SATA پشتیبانی می‏کند. قابلیتی در ویستا نهفته است که باعث افزایش سرعت بیش‏از‏پیش این نوع هارددیسک‏ها می‏شود. اما به طور پیش‏فرض این قابلیت در ویندوز ویستا غیرفعال است. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال‏سازی این قابلیت و در نتیجه افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA را در ویندوز ویستا برای شما بازگو نماییم.

ادامه مطلب ...

تم‏های مخفی ویندوز 7

یکی از ویژگی‏های بارز ویندوز 7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‏های موجود در آن شکل می‏گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‏کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‏سازی و انتخاب این تم‏های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‏های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‏اند و شامل تصاویر پشت زمینه‏ای از این کشورها هستند.

ادامه مطلب ...

دسترسی سریع به Command Prompt در ویندوز ویستا و 7

حتماً شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‏های ویندوز نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که در صورت استفاده از ویندوز ویستا یا 7، با بهره گیری از آن می‏توانید در هر فولدری که باشید پنجره Command Prompt را باز نمایید. ضمن این که خط فرمان مستقیماً بر روی مسیر همان پوشه قرار می‏گیرد.

ادامه مطلب ...

فعال‏سازی یک قابلیت کاربردی جهت انتخاب همزمان چند آیتم در ویندوز

فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‏های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‏چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید. اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‏کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‏ها (Check Box) یا جعبه‏های تیک‏دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‏ها جهت انتخاب آیتم‏های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‏نماییم.

ادامه مطلب ...

ساخت یک فولدر جادویی در ویندوز 7

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

ادامه مطلب ...