وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

خاموش کردن خودکار رایانه بدون نیاز به نرم افزار

شاید برایتان پیش آمده باشد که در انتهای شب منتظر اتمام دانلود یا کپی شدن چیزی باشید تا پس از آن رایانه را خاموش کنید. اما آیا راهی برای خلاص شدن از این انتظار کشنده هست؟ ما در اینجا نحوه تنظیم پیکره بندی ویندوز، برای خاموش کردن خودکار رایانه را به شما خواهیم آموخت، با این شرط که در لحظه مقرر، در حال کار با رایانه نباشید یا خود ویندوز مشغول کاری نباشد.

برای انجاماین کار میخواهیم در Task Scheduler یک وظیفه ایجاد کنیم که به رایانه دستور خاموش شدن بدهد و قوانین آن را هم طوری پیکره بندی کنیم که اگر در آن لحظه در حال کار با رایانه بودیم یا این که رایانه خود مشغول انجام کاری بود این وظیفه را تا اتمام آن کار به تعویق بیاندازد.

  

دستور کار

برای ایجاد وظیفه مذکور باید Task Scheduler را از طریق یکی از مراحل 1 ، 2 و 3 پیدا کرده و اجرا کنید :

1. در منوی Start از مسیر زیر پیروی کنید :
Start>All Programs>Accessories>System Tools>Task Scheduler

یا
2. در کادر جستجوی منوی Start عبارت Task Scheduler را تایپ کرده و Enter کنید.

یا
3. در پنجره Control Panel مسیر زیر را دنبال کنید:
Control panel>System and Security>Administrative Tools>Task Scheduler

4. سپس از قاب سمت راست آن روی لینک Create Task کلیک کنید.

5. حالا باید برای این وظیفه یک نام تعیین کنید و از تیک داشتن گزینه Run with highest privileges اطمینان حاصل کنید چرا که انجام shutdown یه سطح مجوز Administrator نیاز دارد.

6. حال به زبانه Triggers بروید . روی New کلیک کنید و سپس زمانبندیتان که برای خاموش شدن خودکار، مد نظرتان است را تعیین کنید. مثلا هرشب ساعت 12:00

7. حالا به زبانه Actions بروید. روی New کلیک کنید و سپس در کادر Program/script عبارت shutdown و در کادر add arguments نشانوند S/ را وارد کنید. اگر میخواهید رایانه را وادار به خاموش شدن و بستن آنی(Kill) برنامه ها کنید، میتوانید از این دو نشانوند S/F/ با هم استفاده کنید.

8. سپس به زبانه Conditions بروید، و گزینه Start the task only if the computer is idle for را تیک بزنید تا این وظیفه فقط در صورتی انجام شود که رایانه برای مدتی بیش از X دقیقه بیکار مانده باشد.این مدت زمان در مقابل همین گزینه قابل تنظیم است. در زیر همین گزینه میتوانید تعیین کنید که اگر در زمان مقرر رایانه مشغول بود، برای انجام دادن این وظیفه تا چه مدت منتظر بیکار شدن سیستم بماند. میتوانید با تیک زدن گزینه Stop if the computer ceases to be idle انتخاب کنید که در صورتی که رایانه از بیکار بودن خارج شد انجام این وظیفه متوقف شود. در صورتی که گزینه Restart if the idle state resumes را تیک بزنید، اگر رایانه دوباره وارد وضعیت بیکار شود، انجام این وظیفه مجددا آغاز میشود.

9.در پایان به زبانه Setting بروید. در آنجا میتوانید تعیین کنید که اگر وظیفه با شکست مواجه شد هر چند دقیقه یکبار مجددا تلاش کند. به این ترتیب اگر پیش از زمان معمول پای رایانه‌تان بودید این وظیفه مدتی بعد فعال شده  و رایانه را خاموش میکند.

10. روی دکمه OK کلیک کنید و تمام! رایانه تان در زمان مقرر به طور خودکار خاموش خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ایمان دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 22:36 http://shadma.rozblog.com

عالی بود مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد